Veel gestelde vragen (FAQ)
💬 Hoe plan ik een afspraak?
U kunt eenvoudig een afspraak maken door ons te bellen tijdens onze openingstijden (werkdagen van 9:00 tot 18:00 uur) op telefoonnummer 072 303 66 90, óf via WhatsApp met onze chatbot Sophie.
​
Voor spoedgevallen is er een aparte spoedlijn beschikbaar zijn (doorkiesnummer 9). Wanneer u ons belt, hoort u een keuzemenu waarin precies wordt uitgelegd hoe u bij spoed direct wordt geholpen.
​
💬 Wanneer is iets een spoedgeval?
Twijfelt u of uw huisdier met spoed gezien moet worden? Neem altijd eerst telefonisch contact met ons op. Aan de telefoon gebruiken wij een triagesysteem om samen met u in te schatten hoe dringend de situatie is. U kunt niet zonder overleg direct langskomen; zo zorgen wij dat wij voor ieder dier de juiste zorg op het juiste moment bieden.
Lees meer over wanneer is iets een spoedgeval.
​
💬 Wat neem ik mee bij een eerste bezoek?
Neem bij uw eerste bezoek het paspoort van uw huisdier mee en, indien beschikbaar, alle relevante medische gegevens zoals eerdere onderzoeksuitslagen of een verwijsbrief van uw eigen dierenarts. Dit helpt ons om snel en goed inzicht te krijgen in de gezondheid van uw dier.
​
💬 Hoe zit het met betalingen?
Behandelingen dienen direct na afloop van de afspraak te worden voldaan. Bij Florens Dierenziekenhuis kunt u pinnen of contant betalen. Voor uitgebreide ingrepen of opnames ontvangt u vooraf een kostenschatting, zodat u goed weet waar u aan toe bent.
